Sjukt kul grej som hände mig igår..


Jag hade lånat mammas bil till praktiken och jag parkerade på gästparkeringen. När jag ska köra hem står inte biljäveln där, utan nån helt annan! jag får lite smått panik och börjar undra om jag är helt dum i huvudet eller vad det är frågan om.. Står och funderar ett tag, sen går jag in till Lisa igen och frågar om jag inte ställde min bil där när jag kom, och jo det säger hon också att jag gjorde. Så hon följer med mig ut och tittar.. 

Mitt hjärta börjar slå som bara den och paniken börjar smyga sig på. Jag tänkte bara "fuck jag har lyckats slarva bort mammas bil!" haha :p jag tänkte att antingen står någon runt hörnet och garvar åt mig och driver, eller så har någon jävel snott den. panik på hög nivå!

Vi går in och söker på reg numret på den andra bilen som står där, och då står den på en bilfirma. Så jag börjar fundera, och säger till Lisa "men duu... det är en sån bil jag vill ha ju.. " Vi tittar på varandra och går ut och kollar igen, och märker att bilen som står där inte är låst. Så jag ringer mamma och frågar om hon driver eller vad som händer och hon fattade ingenting! Hon bara " vaaa? vaa? vadåå? vart är min bil??" hahaha.

När jag sa till henne att jag kissar på mig och får magsår snart om hon inte säger att hon driver, så erkände hon. Dom hade kommit och bytt bilen, så det var min bil som stod där. tjoho :) jag var så jävla chockad så jag fattade ingenting ^^ frågade vart nycklarna var, då fnissade hon bara och sa att jag får leta. Så det slutade med att jag, Lisa, hennes dotter och henne två grannar och letar efter nyckeln hahaha. Så nu har jag tydligen äntligen en egen bil! :D så jävla skööönt! Jag hade ju en likadan, fast en annan färg innan, men den gick sönder så dom köpte tillbaka den igen.. sen dess har vi letat efter en ny.

så grymt skönt att kunna ta sig vart man vill, när man vill och inte behöva anpassa sig efter mammas tider. Nu är nästa problem bara att man behöver bensin för att komma nånvart, och hur fan ska jag få råd med det då? :p


Kommentarer
Postat av: Rebecca

tack så hemskt mycket ja det ska jag nog ta och göra :D

2010-03-13 @ 14:10:49
URL: http://rebeccaismyname.blogg.se/
Postat av: Emma

sv, visst kan jag göra det:) http://emmakullbratt.blogg.se/2010/march/manadens-babe.html



Fan vad kul med egen bil:D

2010-03-13 @ 14:12:45
URL: http://emmakullbratt.blogg.se/
Postat av: Carro

Aj löv jo ;D

2010-03-13 @ 15:04:32
URL: http://nelsa.blogg.se/
Postat av: Madde

du får se det från den positiva sidan..du har en bil...bensin kan man alltid lösa på något sätt... =)

2010-03-13 @ 16:41:50
URL: http://msfalheim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0